joi, 6 noiembrie 2014

Sa ne luam inapoi puterea personala !( partea a II-a)

Cum facem asta?

Asa cum spuneam in partea I, pasul cel mai important este sa ne dorim o schimbare in viata noastra.
O data cu afirmarea intentiei,procesul se declanseaza de la sine.



Pasul 1- Afirmarea intentiei

Fiecare isi poate construi propria intentie ,pe care sa o anunte Universului,ca de exemplu: ”Imi iau inapoi puterea personala,Sunt pregatit/a sa iau cele mai bune decizii pentru viata mea si imi asum responsabilitatea propriilor decizii”.Iti recomand sa te relaxezi cateva minute,gandindu-te la ceea ce iti doresti legat de puterea personala ,sa ceri ghidare Divina si sa iti formulezi intentia cu care rezonezi cel mai bine.Poti sa o notezi undeva, pentru a o vedea mai des.

Pasul 2- Iertarea propriei persoane

De multe ori ne judecam aspru pentru faptul ca am permis altora sa ia decizii in locul nostru ,ca ne-a fost teama,ca nu am fost destul de puternici,pentru ca am gresit fata de noi si fata de altii....de aceea iertarea propriei persoane este un proces absolut necesar.Inainte de a-i putea ierta pe ceilalti ,sa incepem cu noi insine!

O afirmatie foarte eficienta in acest scop este: ” Ma iert si ma accept asa cum sunt”.Este o propozitie simpla insa puternica,atata timp cat este repetata zilnic( de exemplu,2-3 minute pe zi),macar 40 de zile ,cu voce tare sau in gand.Cu siguranta vei simti niste schimbari pe masura ,iertandu-te zilnic,din toata inima si cu toata convingerea.Chiar daca in primele zile te poti simti ciudat cerandu-ti iertare tie insuti sau poate nu crezi cu totul in ceea ce spui, nu te descuraja!In timp,o sa fie tot mai bine!

Tu poti aplica o alta metoda pentru iertarea de sine ,nu neaparat bazata pe aceasta afirmatie,doar sa fie una cu care rezonezi.

Si as mai adauga ceva aici ,ce am observat din experienta mea: procesul iertarii de sine este mult mai eficient daca,inainte de a incepe sa aplicam metoda pe care am ales-o ( o afirmatie,o rugaciune,etc ),petrecem un timp in dialog cu noi insine,constientizand lucrurile pentru care avem  nevoie sa ne iertam ,constientizand ca neiertarea ne ingreuneaza sufletul, ne otraveste si ne urateste atat fizic,cat si spiritual.Nu este suficient sa repetam mecanic o afirmatie pentru ca ea sa ne vindece!

Pasul 3 - Iertarea celor care ati simtit ca v-au diminuat puterea personala,celor care credeti ca v-au gresit

Inainte de a face asta ,sa intelegem si sa acceptam ca noi am atras acei oameni si acele situatii in viata noastra ,sa ne asumam responsabilitatea pentru asta si sa nu mai dam vina pe nimeni ,nici pe noi insine!

Ba dimpotriva,sa vedem partea buna a lucrurilor!

Am permis altora sa aleaga (direct sau indirect) in numele nostru ,sa ne spuna ce e mai bine sa facem ....am gresit,este adevarat,insa acum suntem pregatiti sa schimbam asta. Am invatat atat de multe din aceste experiente ,am descoperit cat de puternici suntem ,am descoperit ca suntem perfect capabili sa ne gestionam propria existenta ,sa decidem pentru viata noastra! Acesti oameni ne-au ajutat practic sa descoperim aceste lucruri despre noi,merita sa ii iertam.

Mult timp nu am putut sa ii iert cu adevarat pe cei care m-au dezamagit si care m-au ranit puternic.Credeam ca daca ii iert ,asta inseamna ca le accept si le validez comportamentul.Apoi am descoperit ca nu e asa,ca a ierta pe cineva nu inseamna a fi de acord cu ceea ce el/ea au facut,ci inseamna a te elibera.Neiertarea imi face mie rau,nu celui care cred eu ca mi-a gresit.

Asa ca,pentru binele meu,decid sa iert.Pentru binele tau,te rog sa ii ierti!

Sunt oameni care ne ranesc atat de mult ,insa ei nu isi dau seama de acest lucru.Altii fac asta constient .Atat pot ei sa faca ,cu resursele pe care le au in acel moment .Indiferent de situatie,in timpul perioadei in care practicam iertarile ,este bine sa le spunem ce ne-a deranjat in ceea ce ei au facut.Uneori nu putem face asta direct ,personal,din diverse motive.Insa le putem trimite o scrisoare in care sa scriem tot ce avem pe suflet.Daca acele persoane nu mai sunt printre noi sau nu putem/nu vrem sa le mai contactam,ardem scrisoarea! Insa important este ca am scris-o ,ca am declansat procesul de purificare.

In timp ce procesul iertarii ne elibereaza si ne vindeca ,puterea intentiei noastre ne va conduce catre schimbarea pe care ne-am propus-o.Avem nevoie sa fim prezenti in viata noastra ,sa ne observam gandurile si actiunile.De ce?! Pentru ca pot aparea situatii similare cu cele din trecut ( nu ne putem izola de oameni,putem insa invata sa-i acceptam asa cum sunt si sa avem mai mare grija de noi insine ),insa noi suntem pregatiti sa avem un comportament diferit.

Nota: Aici gasesti o rugaciune de iertare (model)




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu